Na OŠ Dornberk smo bili od septembra do začetka decembra vključeni v mednarodni GTP projekt. Letos smo se v ta projekt vključili prvič, pred tem pa smo že trikrat delali na podobnih projektih – po metodologiji učni krogi – 2-krat na slovenskem področju, 1-krat na mednarodnem. Letošnja tema je bila IKT, čeprav smo mislili, da bo tema ekologija. A smo vseeno zagrizli v delo in ustvarili zelo lepe spletne strani. Projekt GTP je sicer sodelovalni projekt na daljavo, pri katerem raziskuješ dano temo na ustvarjalen način, s pomočjo IKT, pri tem pa si pomagaš s partnerskimi šolami, ki pomagajo pri raziskavi. Delo poteka v angleščini. Letos so z nami sodelovale šole iz Romunije, Ukrajine, Bangladeša in Madžarske.

Projekt poteka po metodologiji časovno opredeljenih učnih krogov, teh je 5, in sicer: predstavitev (vsaka šola se na čim bolj kreativen način predstavi in objavi prispevek na spletni strani), raziskovalno vprašanje (vsaka šola postavlja vsem ostalim vprašanje na dano temo), raziskava (vse šole na čim bolj kreativen način s pomočjo IKT odgovarjajo na raziskovalna vprašanja vključenih šol), povzetek (vsaka šola pregleda odgovore na svoje raziskovalno vprašanje in vključi tudi svojo raziskavo ter jo predstavi drugim), zaključne misli (učenci se od partnerskih šol s sklepnimi mislimi poslovijo).

Mi smo se kot po navadi tudi tokrat potrudili in v 1. fazi – predstavitev – posneli predstavitveni film v angleščini. V 2. fazi smo postavili raziskovalno vprašanje na temo invazivne  vrste ter postavili spletno aplikacijo za vnašanje lokacije le-teh. V 3. fazi – raziskave – smo odgovarjali na vprašanja vseh sodelujočih šol, v 4. fazi – povzetek – smo povzeli ugotovitve različnih šol in jih združili z našo raziskavo (v okviru naše raziskave smo imeli tudi naravoslovni dan na temo invazivnih rastlin in živali), v zadnji fazi pa smo se od ostalih šol poslovili z zanimivim filmčkom. Celoten projekt si lahko ogledate na spletni strani:

https://gtplctechnologysept2015.pbworks.com/w/page/100776094/FrontPage

Pohvalila bi vse učence, ki so izvajali projekt v okviru svojega časa in svojih sposobnosti, pohvaljeni pa smo bili tudi s strani skrbnice projekta za raziskovalno vprašanje, ki je bilo zelo drugačno od drugih šol, s spletno aplikacijo pa smo naredili tudi pionirsko delo, saj smo prvi, ki smo začeli uporabljati to aplikacijo. Lahko si jo ogledate na:

https://www.arcgis.com/home/item.html?id=931653256fd24301a84fc77955914a82

Petra Gabriel, koordinatorka projekta GTP na OŠ Dornberk