Skoči na glavno vsebino

V letošnjem šolskem letu smo se učenci 2. a razreda vključili v projekt Medgeneracijskega branja, ki ga organizira in mentorira Društvo Bralna značka Slovenije.

Odločili smo se, da bomo v naš projekt vključili babice in dedke. Prvo srečanje smo izvedli v mesecu marcu. Srečanja se je udeležilo kar 19 starih staršev. Na prvem srečanju smo se najprej spoznali in ugotovili, da so učenci zelo povezani s svojimi starimi starši in da jim tudi doma večkrat priskočijo na pomoč pri branju. Takoj smo začutili, da nas bo ta projekt še bolj povezal in pomagal, da zgradimo ljubezen do branja, osvojimo pravo tehniko branja in bralno razumevanje.

Učencem in starim staršem sem prebrala knjigo Cvetke Sokolov Zojini zakladi. Po samem branju smo poiskali književne junake, potek dogodkov in samo sporočilo zgodbe. Nato so učenci odlomke iz knjige prebrali svojim dedkom in babicam, najpogumnejši pa tudi na glas. Pogovorili smo se o merilih uspešnosti, kako moramo brati, da smo uspešni bralci.

Vsi smo nestrpno pričakovali tudi naše naslednje srečanje v juniju. Stari starši so se spet v velikem številu in z velikim veseljem udeležili srečanja. V začetnem delu smo se pogovarjali o bralnih izkušnjah. Stari starši so pripovedovali o izkušnji takšnega načina usmerjenega branja. Vsi so povedali, da jim je tak način sodelovanja z vnučkom zelo blizu, saj so opazili, da so učenci v varnem okolju, naročju svojih najdražjih bolj sproščeni in dosegajo boljše rezultate. Opazili so tudi napredek v sami tehniki branja. Začutili so, da ima lahko tak način družinskega branja veliko pozitivnih učinkov na sam odnos do branja, na izboljšanje tehnike, bralnega razumevanja, na doživljanje pozitivnih čustev in občutkov ter na poglobitev odnosa s starimi starši.

Spoznali smo vse tri slikanice, ki smo jih dobili v dar društva Bralna značka Slovenije, to so Škrat Kuzma dobi nagrado, Ozimnica in Plašček za Barbaro. Razdelili smo se v skupine, v katerih so se učenci in stari starši pogovarjali o prebrani knjigi, si med seboj pomagali in krepili povezovalne navade, kot jih tudi vsakodnevno pri pouku.

Ob tej priložnosti bi se rada zahvalila tudi Društvu Bralna značka Slovenije za podarjene knjige in gospe mag. Tilki Jamnik za spodbudo in podporo pri sami izvedbi.

Zapisala Maja Rogelja

Dostopnost