Dogodki

Goriški dnevi knjige 2017

Od 18. do 24. aprila 2017 so potekali že 11. Goriški dnevi knjige. V okviru Knjižničarskega krožka je pri GDK 2017 sodelovala tudi naša šola. Obiskali smo šolsko knjižnico in Erjavčevo spominsko sobo na Osnovni šoli Frana Erjavca. Oba prostora nam je predstavila knjižničarka Tjaša Klemenčič. Šola se od l. 1992 imenuje po Franu Erjavcu, znamenitem naravoslovcu in pisatelju, profesorju kemije in prirodopisa. Sedemnajst let svojega plodnega življenja je deloval v naši neposredni bližini, v Gorici. V spominski sobi je razstavljena stalna zbirka Erjavčevih del in predstavljeno Erjavčevo življenje.

Knjižničarki Tjaši Klemenčič se zahvaljujemo, da si je vzela čas in nam razkazala tako  šolsko knjižnico kot tudi Erjavčevo spominsko sobo.

Zapisala: Edica Klanjšček Schlegel

2. srečanje MEDGENERACIJSKIH  BRALCEV

V ponedeljek, 20. 2. 2017, smo v šolski knjižnici izvedli 2. srečanje v okviru projekta Medgeneracijsko branje. Pogovarjali smo se o knjigi pisateljice Cvetke Bevc Desetka. Vsem udeležencem je bila knjiga izziv, tako zaradi vsebine kot tudi zaradi jezika.

Mnenja nekaterih udeležencev o srečanju:

»Na današnjem medgeneracijskem branju mi je bilo zelo lepo. Všeč mi je bilo, kako smo se skupaj pogovorili o knjigi, da smo povedali svoje mnenje in mišljenje. Mislim, da je bila knjiga Desetka dober izziv za vse nas, dala nam je misliti in se pogovoriti o stvareh, o katerih se premalo pogovarjamo. Komaj čakam na naslednje srečanje!«

»Srečanje mi je bilo všeč, zanimivo mi je bilo slišati mnenja drugih.«

»Projekt medgeneracijskega srečanja ob knjigah mi je zelo všeč in ga podpiram. Uživam ob pogovoru o prebranih knjigah in ob izmenjavi mnenj. Ti pogovori so zelo bogati in koristi, saj je pogovor v današnjem prehitrem času zelo dragocen. Med seboj se tako zelo povezujemo, spoznavamo in bogatimo. Vsi, mladi in starejši. Lepo nam je, hvala!«

»Na srečanju mi je bilo zelo všeč. Presenečena sem bila nad razmišljanjem učencev. Starejši smo imeli nekaj pripomb nad izrazi v knjig. Liki so bili zelo lepo opisani, čeprav zelo drugačen od nas v najstniških likih.«

Zapisala: Edica Klanjšček Schlegel

MEDGENERACIJSKO BRANJE  V ŠOLSKEM LETU 2016/17

V ponedeljek, 12. 12. 2016, smo v šolski knjižnici izvedli prvo srečanje bralcev v okviru projekta Medgeneracijsko branje.  Namen tega projekta je povezovanje skupine mladih bralcev 3. triletja OŠ in odraslih bralcev v istem kraju ob branju kakovostne slovenske mladinske literature. Z nami je bila ga. Tilka Jamnik z Društva Bralna značka Slovenije, ki je vodila uvodno srečanje. Brali smo poezijo, in sicer pesmi iz pesniške zbirke Naročje kamenčkov pesnice Saše Vegri. Medgeneracijskega branja se je udeležilo 16 bralcev (učenke, učiteljice, krajanke, bivša učenka šole Arta Kroni ter pisateljica Alja Furlan). Ga. Tilka Jamnik je bila nad našimi bralkami navdušena.

Zapisala:  Edica Klanjšček Schlegel

BRALNE URICE IN BOLHA BETI

Učenci prvega triletja zelo radi prebirajo knjigice iz zbirke Drobižki, zato smo se odločili, da bomo pri bralnih uricah predstavili nekaj slikanic iz te zbirke. Zgodbe iz zbirke govorijo o medsebojnih odnosih med malimi prebivalci v pravljičnem svetu, ki je v mnogih potezah zelo podobno človeškemu.

V petek, 4. marca, je učenka Marija Tratnik predstavila slikanico Bolha Beti. Učenci so jo z zanimanjem poslušali, nato so pa še zavzeto likovno ustvarjali. Nastale so zanimive ilustracije.

Zapisala: Edica Klanjšček Schlegel

BRALNE URICE V ŠOL. L. 2015/16

Tudi v šolskem letu 2015/16 potekajo v šolski knjižnici bralne urice Starejši beremo mlajšim.  V petek, 15. 1., je učenka Rebeka Zorn prebrala slikanico Kako sta Bibi in Gusti sipala srečo. Po branju je učencem zastavila nekaj vprašanj o zgodbici, nato so učenci likovno ustvarjali. Nastale so čudovite ilustracije.

Zapisala: Edica Klanjšček Schlegel

 

Zabavne in poučne bralne urice

Starejši beremo mlajšim

V šolski knjižnici potekajo ob sredah, 6. šolsko uro, bralne urice Starejši beremo mlajšim.

Te urice so namenjene otrokom 1. in 2. razreda.  Pravljice jim berejo učenci višjih razredov. Po prebrani pravljici so učenci aktivni pri razpravljanju o prebranem, učenci izražajo svoja spoznanja in čustva ter se učijo poslušati drug drugega. Za vsako bralno urico izbiram kvalitetno leposlovje in upoštevam želje otrok. Po pogovoru o prebranem doživijo učenci še drugo plat umetnosti – likovno (učenci rišejo risbe na temo pravljice).

Z bralnimi uricami vzpodbujamo in motiviramo učence k branju.

Zapisala: knjižničarka Edica Klanjšček Schlegel